close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סדרות חינוכיות- לא כל כך נורא

חיים אבניי אייר, תשעה29/04/2015

לדעתי- צפייה מבוקרת בסדרות טלוויזיה חינוכיות יכולה להניב שורה ארוכה של יתרונות עבור ילדים

צפייה מבוקרת בסדרות טלוויזיה חינוכיות יכולה להניב שורה ארוכה של יתרונות עבור ילדים. הצפייה בטלוויזיה מפתחת יצירתיות, מרגיעה ומרחיבה אופקים. הורים יכולים לבחור סדרות מומלצות לפי תחומי העניין האישיים שלהם, או להתייעץ עם הילדים לגבי העדפות ספציפיות. יש סדרות חינוכיות שילדים יאהבו כמעט בכל ערוצי הטלוויזיה. בנוסף, תמיד ניתן להזמין סדרות מומלצות לצפייה ישירה דרך תכני ה-VOD.

בערוץ 23 לדוגמא מציעים לוח שידורים שלם סביב הנושא של חינוך ילדים. הסדרה "החפרנים" היא דוגמא מצוינת לתוכן חינוכי מהמעלה הראשונה. מנחה הסדרה דודו ארז וצוות שלם של שחקנים משעשעים נותנים מענה על השאלות שהכי מעניינות ילדים. הסדרה מתרחשת בקצב קליל, היא נוגעת בספקטרום רחב של נושאים ואין צורך בהכנה מוקדמת כדי ליהנות ממנה. החפרנים היא גם סדרה המצליחה לשלב בין תוכן מעניין לבין הומור, בידור וצחוק.

סדרות קלאסיות לכל הגילאים
סדרות מומלצות וחינוכיות שילדים יאהבו לא חייבות להיות חדשות. יש סדרות קלאסיות שלא נס ליחן ובהן ניתן לצפות במהלך השגרה, בחופשה או בזמן איכות משותף יחד עם ההורים. סדרה כזו היא למשל "פרפר נחמד" המוקרנת בשידור חוזר בערוץ 1 ובתכני VOD. פרפר נחמד היא סדרה חינוכית שעל ברכיה גדלו עשרות אלפי ילדים. היתרון של פרפר נחמד הוא שימוש באלמנטים גרפיים ברורים, שפה פשוטה ויצירת אתגר וסיפוק.

עוד סדרה קלאסית שילדים תמיד אוהבים לצפות בה היא "בלי סודות". זו סדרה המתאימה לילדים שרוצים ללמוד תוך כדי הצפייה בטלוויזיה. הסדרה בלי סודות כוללת עשרות פרקים, שירים, סרטונים ואנימציות. נעימת הפתיחה של הסדרה מוכרת לכל הורה וכדאי לחשוף את הילדים אליה כבר בשלב מוקדם.

בחירת סדרה לפי התקופה האקטואלית
הורים שרוצים להשיג ערך מוסף מצפייה בסדרות מומלצות בטלוויזיה צריכים לבחור תכנים גם לפי התקופה האקטואלית. בתקופת החגים לדוגמא ניתן לצפות בתכניות האירוח של משה דץ, או בתכנים המלווים את חנוכה וחגי תשרי. יש גם הרבה סדרות לילדים ונוער המשודרות במהלך החופש הגדול. בתקופה של כמעט חודשיים משודרות סדרות שלמות מהפרק הראשון ועד האחרון. הסדרות זמינות לצפייה ישירה דרך ה-VOD והן משודרות בערוצי הילדים השונים.

ילדים מגיבים בצורה ברורה מאוד לסדרות שהם אוהבים או לא אוהבים. קשה לשכנע ילד להמשיך לצפות בסדרה שהוא לא אוהב, גם אם היא מאוד חינוכית וההורים מזהים בה יתרונות משמעותיים. כדאי להישאר קשובים לצרכי הילד ולתת לו לקבוע את אופי הצפייה בטלוויזיה. התפקיד של ההורים בהקשר הזה הוא רק להציב מגבלות ולהעמיד סדר עדיפויות. צפייה בטלוויזיה לא צריכה להיות הפעילות היחידה שהילד מבצע, אבל אין סיבה לוותר עליה. בחירה מושכלת של סדרות ברמה גבוהה תשרת את צרכי הילד וההורים. היא תבטיח למידה משמעותית ותפתח אצל הילד סקרנות ועניין.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה